اطلاعات و خرید لوازم و ابزار برقی

اطلاعات و خرید لوازم و ابزار برقی و الکترونیکی

اطلاعات و خرید لوازم و ابزار برقی

اطلاعات و خرید لوازم و ابزار برقی و الکترونیکی

طراحی ربات روباه پرنده

مهندسان Festo رباتی را با الهام از حیوانی غیر معمول به نام روباه پرنده ساختند. روباه پرنده نوعی خفاش میوه خوار است. یکی از ویژگیهای منحصر به فرد این پرنده، پوست الاستیکی نرمی است که از استخوانهای انگشت تا مفاصل پا را در بر گرفته است. هنگام پرواز انحنا پوست توسط انگشتان تنظیم می‌شود به همین دلیل حرکت آئرودینامیکی و نرمی در هوا دارند. و هنگام پرواز می توانند آهسته اوج بگیرند.


طول بالهای این روباه پرنده ساخته شده 228 سانتی متر، طول بدنه 87 سانتی متر و وزن آن 580 گرم است. این موجود ساخته دست بشر به لطف ترکیب سیستم مجتمع  on-boardو سیستم ردیاب حرکت خارجی، قادر است در محدوده تعریف شده حرکتی نیمه مستقل داشته باشد.


مشابه روباه پرنده طبیعی، حرکت بالها به دو بخش اولیه و ثانویه تقسیم و با یک لایه الاستیکی از بالا تا پایین پوشش داده می‌شود. مشابه مدل بیونیکی این موجود، همه مفاصل می توانند به صورت مجزا کنترل شوند و بالها به صورت جدا از هم باز و بسته گردند.


لایه الاستیکی یک ویفر نازک  و فوق سبک اما بسیار محکم است. و شامل یک لایه غشاء غیر قابل نفوذ هوا و پارچه ای الاستیکی است که در 45000 نقطه به هم جوش خورده اند. با توجه به انعطاف‌پذیری، تقریبا بدون چین و شکن است حتی زمانیکه بالها به عقب کشیده می‌شوند. ساختار لانه زنبوری پوسته از ایجاد ترکهای کوچک در هنگام کشیده شدن بالها جلوگیری می‌کند. حتی اگر این پوسته آسیب جزئی ببیندBionicFlyingFox قادر به پرواز خواهد بود.

قابلیت بروز احساسات در چهره ی ربات انسان نمای کودک

محققان ژاپنی اخیرا نسل اول ربات Affetto را تکمیل کردند. آنها به دقت نقاط مختلف سطح پوست Affetto را مورد بررسی قرار دادند تا بهتر حالات در چهره‌ی ربات نمایان شود. آنها از طریق اندازه گیری‌های مکانیکی و مدل سازی ریاضی، توانستند از یافته های خود برای افزایش بروز احساسات در چهره Affetto بهره ببرند.


تغییر شکل‌های سطحی، مسئله ای مهم در کنترل رباتهای انسان نماست. حرکات پوست نرم این رباتها ایجاد بی ثباتی می‌کند و این بزرگترین مشکل سخت افزاری است که محققان به دنبال سنجش و کنترل آن هستند.


دانشمندان  ژاپنی 116 موضع در چهره را در سه بُعد اندازه گیری و بررسی کردند. این نقاط، واحد های تغییر شکل چهره هستند. هر واحد مجموعه ای از مکانیسم هایی را در بر می‌گیرد که فرم مشخصی را در چهره بوجود می آورد، مثل بالا و پایین بودن بخشی از لب یا پلک. از این اندازه ها برای تعیین یک مدل ریاضی استفاده می‌شود که الگوهای حرکت سطحی را مشخص می‌کند.


پژوهشگران با چالشهای چون متوازن کردن نیروی اعمال شده و تنظیم و کشش پوست مصنوعی مواجه شدند. آنها توانستند واحدهای تغییر شکل را تنظیم و کنترل دقیق تری بر حرکات پوست Affetto داشته باشند.


رباتهایی انسان نما در شرایط معمولی عمل می‌کنند. محققان در تلاش هستند کنترل دقیق تری بر واکنش های چهره ربات داشته باشند تا بتوانند احساساتی چون لبخند و اخم را در صورت ربات انسان نما نشان دهند.نتیجه این تلاشها، یک گام عالی برای بهبود خدمات ربات، همچنین تعامل انسان و ربات خواهد بود.

فعالیت میکرو ربات HAMR-E بر روی سطوح مختلف

بعضی موتورهای جت بالای 25 هزار قطعه دارند که حفظ و نگهداری از آنها کاری خسته کننده و وقت گیر است. بسیاری از اجزای اصلی آنها در عمق موتور قرار گرفته اند و نمی توان بدون جدا کردن موتور، آنها را مورد بررسی و بازرسی قرار داد. مضاف بر اینکه زمان و هزینه نگهداری زیاد است. این مسئله فقط به موتورهای جت محدود نمی شود و بسیاری از ماشینهای پیچیده و گرانقیمت مثل تجهیزات ساخت و ساز، ژنراتورها و دستگاههای علمی نیاز به سرمایه گذاری های هنگفتی برای بازرسی و نگهداری دارند.


محققان موسسه ویز در دانشگاه هاروارد، یک میکرو ربات با پد های چسبنده، مفصل مچ پای اریگامی و شیوه‌ی راه رفتن مخصوص طراحی کرده اند که اجازه می دهد این ربات بر روی سطوح رسانای عمودی و به صورت واژگون در دیواره ای داخلی موتورهای تجاری حرکت کند.

یکی از دانشمندان این تحقیق بیان داشته در حال حاضر این رباتها می توانند در سه بُعد حرکت کنند. آنها می توانند در یک روز به بازرسی غیر تهاجمی ماشین آلات بزرگ بپردازند و در وقت و هزینه نگهداری آنها صرفه جویی کنند.


این میکرو ربات که HAMR-E نام گرفته است، پاسخی است به این چالش که آیا امکان طراحی و ساخت ارتش رباتهای کوچک برای گسیل به بخشهای داخلی موتور جت که نیروی انسانی دسترسی به آن ندارد، وجود دارد؟

رباتهای هوشمند کشاورز

امروزه رباتهای هوشمند کشاورز نقش ویژه ای در کشاورزی پیدا کرده اند. کشاورزی را می توان یکی از مهمترین صنایع برشمرد. چرا که غذا وخوراک برای بقا را فراهم می کند.

انتظار می رود در سال 2050 جمعیت جهان به 9 میلیارد نفر برسد. برای تامین این میزان تقاضا تولیدات کشاورزی باید دو برابر گردد.


به دلیل محدودیت زمینهای کاشت، باید بهره وری را 25 درصد افزایش داد. رباتهای هوشمند کشاورز می توانند یک راهکار برای افزایش بهره وری باشد.

در حال حاضر استفاده از رباتیک در دسته های مختلفی چون بسته بندی و کشتیرانی، تولید و حمل و نقل، خدمات مشتری و بسیاری از صنایع رو گسترش است.


با رشد جمعیت، گسترش هوش مصنوعی و پیشرفتهایی که در حوزه رباتیک شده است، دنیای رباتهای هوشمند کشاورز نیز رو به گسترش است.

در حال حاضر رباتهای هوشمند کشاورز از کاشت گیاه تا چوپانی و پرورش دام ایفای نقش می کنند.


کشاورزان و پرورش دهندگان مدرن با استفاده از فناوری، زمینهای خود را به صورت دیجیتالی کنترل می کنند. دستگاههای نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک در عملیات کشت، برداشت و بسته بندی استفاده می شوند.


Ecorobotix

این ربات به صورت ردیفی وجین می کند و دارای الگوریتم های پیشرفته تشخیص علف هرز، بازوهای رباتیک سریع، فن آوری پیشرفته حسگر، بهره وری انرژی بالا و ارتباطات بی سیم می باشد.

ساخت عضلات مصنوعی جدید

اخیرا محققان MIT با الهام از این مکانیزم خیار، عضلات مصنوعی برای ماهیچه های مصنوعی رباتها، پروتز اندام ها و دیگر کاربردها در حوزه های مکانیکی و پزشکی تولید کرده اند.


در روشهای قبلی تولید عضلات مصنوعی ، سیستم های هیدورلیکی، سرو موتورها، مواد نگهدارنده و پلیمرهایی که به محرکها پاسخ می دهند، مشکل وزن زیاد یا سرعت پاسخگویی پایین به محرکها وجود داشت.


ویژگیهای عضلات مصنوعی جدید

عضلات مصنوعی جدید، وزن فوق العاده سبکی دارد و می توانند خیلی سریع عمل کند.


اساس این تکنیک قرار گرفتن دو ماده با ضریب انبساط حرارتی مختلف در کنار هم است. ( همانگونه که در ترموستاتهای حرارتی استفاده می شود)


فیبرهای جدید MIT دو پلیمر متفاوت هستند که به صورت یک رشته فیبر در کنار هم قرار گرفته اند.


دانشمندان این طرح با استفاده از دو پلیمر متفاوت الاستومر بسیار کششی و یک پلی اتیلن بسیار سخت، فیبری تولید کرده اند که چندین برابر طول اولیه اش کشیده می شود. به صورت طبیعی به شکل یک سیم پیچ مشابه پیچکهای خیار است.


در حین تحقیق اولین بار  به محض برخورد دست محققان با این فیبر، گرمای دست آنها باعث شد فیبر به شدت پیچ بخورد. آنها مشاهده کردند افزایش دما هر چند کم باعث می شود پیچش فیبر بیشتر گردد و نیروی کششی زیادی ایجاد کند. با کاهش درجه حرارت فیبر به اندازه اصلی خود بر می گشت. در آزمایشات بعدی تیم پژوهش متوجه شدند این روند افزایش پیچش می تواند بیشتر از 10000 برابر شود.