اطلاعات و خرید لوازم و ابزار برقی

اطلاعات و خرید لوازم و ابزار برقی و الکترونیکی

اطلاعات و خرید لوازم و ابزار برقی

اطلاعات و خرید لوازم و ابزار برقی و الکترونیکی

معرفی حسگر تصویر حدود یک‌ اینچی توسط شرکت سونی

سونی ظاهراً قصد دارد در سال ۲۰۲۲ حسگرهای تصویر خود را با سری IMX800 به‌روز کند. سایز آن‌ها احتمالاً نسبت به نسل‌های قبلی خود بزرگ‌تر است که می‌تواند حساسیت به نور، وضوح و کیفیت کلی عکس‌ها و فیلم‌های ثبت‌شده در گوشی‌های هوشمند آینده مجهز به این سنسورهای  پیشرفته را افزایش دهد.


از سوی دیگر، انتظار می‌رود که سونی حسگر ویژه‌‌تر و جدید سری IMX900 را در اندازه‌ی ۱٫۱.۱ اینچ به‌عنوان پرچم‌دار عرضه کند. برای یادآوری، بزرگ‌ترین حسگری که تاکنون در یک گوشی هوشمند به‌کاربرده‌شده، سنسوری است که در Xperia PRO-I خود این شرکت یافت می‌شود، اگرچه ناحیه قابل استفاده به‌دلیل اندازه بسیار زیاد آن در لبه‌ها بریده شده است.

بنابراین، سونی می‌تواند بیان کند که جانشین نزدیک به یک اینچی آیند‌ه‌اش از نظر مشخصات، منحصربه‌فرد و درنتیجه پربازده تر خواهد بود. براساس گفته‌ی افشاگر معروف Digital Chat Station، این محصول ظاهراً ۵۰ مگاپیکسلی سرانجام با نام IMX989 معرفی خواهد شد. این افشاگر تاریخ دقیق رونمایی سنسوررا اعلام نکرده است و فقط افشای اطلاعات مذکور نشان می‌دهد که این حسگر، پرچم‌دار سونی برای گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۲ خواهد بود. شیائومی ۱۲ اولترا یا میکس فولد ۲ یا احتمالاً هر دو، جزو اولین گوشی‌هایی هستند که از این حسگر استفاده خواهند برد.

محصولات گیمینگ با طراحی جدید و رنگ سفید توسط شرکت MSI معرفی شد

این محصولات شامل کیس گیمینگ MPG GUNGNIR 110R WHITE درکنار خنک‌کننده MAG CORELIQUID 240R V2 WHITE و پاور گیمینگ MPG A750GF WHITE و دو مادربرد سری Z690 و B660M با رنگهای سفید است.


 این محصولات دست‌خوش تغییراتی در دیزاین شده است و علاوه‌بر سازگاری با یکدیگر، ازنظر شکلی نیز تطابق بیشتری با‌هم دارند تا فرصتی عالی برای گیمر‌های خواهان سیستم منحصر‌به‌فرد و خاص فراهم کنند.


کیس کامپیوتر گیمینگ MPG GUNGNIR 110R WHITE یکی از محصولات محبوب MSI محسوب می‌شود که اکنون در رنگ سفید به بازار عرضه شده است. این محصول گیمینگ یک پنل شیشه‌ای در جلو و پنجره شیشه‌ای کناری دارد که نمای جذابی از نورپردازی داخلی را ارائه می‌دهد.


در پنل جلویی این کیس، شاهد یک درگاه USB 3.2 Gen 2×2 Type-C با سرعت ۲۰ گیگابیت‌بر‌ثانیه هستیم که برای انتقال داده با سرعت زیاد در نظر گرفته شده و درکنار یک دکمه سوئیچ LED برای کنترل نورپردازی، حس مدرن‌بودن را به کاربرمی دهد.

تمایز بین SMD و COB چیست؟

دو روش اصلی برای نصب ال ای دی به سطح یک مدار چاپی وجود دارد.

تکنولوژی COB که مخفف عبارت Chip on board و تکنولوژی SMD که خلاصه Surface mounted device است.

تکنولوژی COB بدان معناست که قسمت های LED مختلف از جمله مدار، لایه فلوئورسنتی و سیم ارتباطی همگی در مدار چاپی ساخته می شوند. در تکنولوژی SMD اجزای مختلف از پیش ساخته و به مدار چاپی لحیم می شوند. تصمیم گیری برای انتخاب هر یک از این دو مدل از ال ای دی ها بستگی به نوع کاربری در نظر گرفته شده دارد. به طور معمول اس ام دی ها برای ماژول هایی که پخش نور وسیع دارند و سی او بی ها برای ماژول هایی با پخش نور متمرکز به کار گرفته می شوند.


در تراشه COB ها، چیپ نیمه هادی به طور مستقیم با استفاده از یک چسب حرارتی دمای بالا بر روی بورد اصلی متصل شده و اتصال با PCB توسط وایر برقرار می شود. این سیم از جنس طلا و با ضخامت میکرومتری است، که ارتباط الکتریکی را برقرار می کند. نهایتا تمام قطعات با لایه ای پوشش داده می شوند تا در مقابل آسیب و آلودگی حفظ شوند. برای ایجاد این لایه از روشی که اصطلاحا به آن سد و پرکردن گفته می شود، استفاده می کنند بدین ترتیب که ابتدا سراسر قطعات را یک سد کشیده سپس با یک ماده چسبناک سطح قطعات را پوشش داده و بعد از آن از فضای میانی را با مایعی که به تدریج سخت می شود، پر می کنند.


طراحی SMD ها به گونه ای است که بورد آنها بسیار ضخامت کمی خواهند داشت. اس ام دی ها به طورمستقیم با چسب روی بورد ثابت می شوند. ارتباط الکتریکی آنها به وسیله قطعه ی لحیم کاری شده، برقرار می گردد. این قطعات از شرایط کلی تجهیزات روشنایی عمومی مانند استانداردهای کیفیت نور و هیت سینک ( قطعه تبادل حرارتی ) پیروی می کنند. استفاده از این روش باعث خواهد شد نیاز به هیت سینک متفاوتی داشته باشیم.

معرفی منبع تغذیه سوئیچینگ

منبع تغذیه سوئیچینگ طوری طراحی شده است که علاوه بر اندازه ی کوچک بازدهی بالایی نیز داشته باشد. این منابع دارای یک تنظیم کننده سوئیچینگ هستند تا انرژی الکتریکی را با بهره برداری بالا تولید کنند.


منبع تغذیه سوئیچینگ dc ولتاژ خروجی را از طریق مدولاسیون pwm


بر روی ولتاژ مورد نظر تنظیم می کند..


اختلاف منبع تغذیه خطی با منبع تغذیه سوئیچینگ در این است که منبع تغذیه خطی با عبور ولتاژ ac اولیه از یک ترانسفورماتور و سپس فیلتر کردن آن dc را تحویل میدهد.اما منابع تغذیه سوئیچینگ دارای بازدهی بالاتر ، وزن سبک تر ، زمان طولانی تر نگه داشتن و توانایی کنترا دامنه ورودی گسترده هستند.


در دیزاین منبع تغذیه سوئیچینگ  ولتاژ ورودی دیگر کاهش نمی یابد، در عوض اصلاح و فیلتر می شود .سپس ولتاژ از یک چاپر عبور می کند که آن را به یک قطار پالس با قرکانس بالا تبدیل می کند.


منبع تغذیه ۱۲ ولت که گاهی اوقات از آن به عنوان منبع تغذیه smps , سوئیچر یا منبع تغذیه حالت سوئیچ شده نیز شناخته می شود ، ولتاژ خروجی ۱۲ ولت را با استفاده از یک روش پیچیده سوئیچ فرکانس بالا تنظیم می کند که از مدولاتورعرض پالس و  بازخورد استفاده میکند .

کنترلر مخصوص بازی برای آیفون و آیپد ساخته شده توسط اپل

اپل در طول سال‌های طولانی که از تأسیس این شرکت می‌گذرد، حوزه فعالیت خود را به بخش‌های مختلف صنعت فناوری توسعه داده و هر از گاهی نیز سعی کرده تا در بخش بازی‌های ویدیویی نیز خودی نشان دهد. این غول دنیای فناوری حدود سه سال پیش یک سرویس اشتراکی بازی به نام اپل آرکید (Apple Arcade) را برای آیفون و آیپد راه‌اندازی کرد و اکنون، بر اساس پرونده‌های ثبت پتنت که به تازگی عمومی شده، احتمالاً به زودی کنترلرهای مخصوص بازی را نیز برای انواع گوشی‌ها و تبلت‌های خود اعم از آیفون و آیپد روانه بازار خواهد کرد. در ادامه با جزئیات این خبر همراه دیجی رو باشید.


ثبت اختراع کنترلرهای مخصوص آیفون و آیپد

بر اساس گزارش جدیدی که توسط Patently Apple منتشر شده، اپل در حال تحقیق بر روی انواع مختلفی از لوازم جانبی گیمینگ اختصاصی برای گوشی‌ها و تبلت‌های خود است. این شرکت چند اختراع ثبت کرده و جزئیات سه نوع کنترلر بازی را تشریح کرده که می‌توان آن‌ها را به گوشی‌های آیفون و تبلت‌‌های آیپد متصل کرد.


پیش از این در پتنتی که در ایالات متحده به ثبت رسیده بود، اپل کنترلرهای مختلفی را معرفی کرده بود که به صورت مغناطیسی به آیفون و آیپد متصل می‌شوند و شامل کیف حمل هوشمند تاشو نیز خواهند بود. اکنون، در پرونده‌های ثبت اختراع مربوط به اروپا، انواع دیگری از لوازم جانبی گمینیگ توسط اپل تشریح شده که قرار است تجربه بهتری برای انجام بازی را برای کاربران آیفون و آیپد ایجاد کنند.