اطلاعات و خرید لوازم و ابزار برقی

اطلاعات و خرید لوازم و ابزار برقی و الکترونیکی

اطلاعات و خرید لوازم و ابزار برقی

اطلاعات و خرید لوازم و ابزار برقی و الکترونیکی

معرفی ربات امدادگر میمونی

دانشمندان آمریکایی موفق به تولید ربات امدادگر میمونی شدند که با داشتن قابلیت های یک شانپانزه امکان ارسال دارد و اقلام مورد نیاز را به مناطق جنگلی در دور دست و پر خطر را فراهم می کند.

روکو به عنوان یکی از اولین ربات میمون امدادگر عملیاتی شده در جهان از نظر حرکتی شباهت های بسیاری با میمون و شامپانزه دارد و به صورتی ساخنه شده که براحتی بتواند به درخت ها آویزان شده و جابه جا شود.


آمریکایی ها ماه پیش نیز یک ربات جنگجو را برای استفاده در جنگ های خود طراحی و رونمایی کرد تا بتواند هر چه بیشتر نسبت به زنده نگه داشتن نیروهای نظامی خود و تضمین امنیت بیشتری برای سربازان آمریکایی اقدام کرده باشد. چارلز بومباردیه، طراح و سازنده ربات روکو عنوان کرد: هدف از طراحی این ربات در مرحله اول تقلید از حرکات شامپانزه‌ها و در مرحله پیشرفته‌تر ارسال دارو، وسایل پزشکی و لوازم کمکی به اعماق جنگل است.


در هر صورت اتفاقاتی از این دست سبب میشود تا توجه به تولید ربات ها در زمینه های بشر دوستانه بیشتر شود.

اینگونه ربات ها قطعا میتوانند به امدادگران و نیازمندان در تمام جهان و در مناطق سخت در دسترس کمک کند و امید این میرود که با استفاده از این ربات ها درصد مرگ و میر ها یا مشکلات ناشی از عدم دسترسی به درمان و کمک های اولیه به شدت کم شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد