اطلاعات و خرید لوازم و ابزار برقی

اطلاعات و خرید لوازم و ابزار برقی و الکترونیکی

اطلاعات و خرید لوازم و ابزار برقی

اطلاعات و خرید لوازم و ابزار برقی و الکترونیکی

فعالیت میکرو ربات HAMR-E بر روی سطوح مختلف

بعضی موتورهای جت بالای 25 هزار قطعه دارند که حفظ و نگهداری از آنها کاری خسته کننده و وقت گیر است. بسیاری از اجزای اصلی آنها در عمق موتور قرار گرفته اند و نمی توان بدون جدا کردن موتور، آنها را مورد بررسی و بازرسی قرار داد. مضاف بر اینکه زمان و هزینه نگهداری زیاد است. این مسئله فقط به موتورهای جت محدود نمی شود و بسیاری از ماشینهای پیچیده و گرانقیمت مثل تجهیزات ساخت و ساز، ژنراتورها و دستگاههای علمی نیاز به سرمایه گذاری های هنگفتی برای بازرسی و نگهداری دارند.


محققان موسسه ویز در دانشگاه هاروارد، یک میکرو ربات با پد های چسبنده، مفصل مچ پای اریگامی و شیوه‌ی راه رفتن مخصوص طراحی کرده اند که اجازه می دهد این ربات بر روی سطوح رسانای عمودی و به صورت واژگون در دیواره ای داخلی موتورهای تجاری حرکت کند.

یکی از دانشمندان این تحقیق بیان داشته در حال حاضر این رباتها می توانند در سه بُعد حرکت کنند. آنها می توانند در یک روز به بازرسی غیر تهاجمی ماشین آلات بزرگ بپردازند و در وقت و هزینه نگهداری آنها صرفه جویی کنند.


این میکرو ربات که HAMR-E نام گرفته است، پاسخی است به این چالش که آیا امکان طراحی و ساخت ارتش رباتهای کوچک برای گسیل به بخشهای داخلی موتور جت که نیروی انسانی دسترسی به آن ندارد، وجود دارد؟

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد