اطلاعات و خرید لوازم و ابزار برقی

اطلاعات و خرید لوازم و ابزار برقی و الکترونیکی

اطلاعات و خرید لوازم و ابزار برقی

اطلاعات و خرید لوازم و ابزار برقی و الکترونیکی

ساخت عضلات مصنوعی جدید

اخیرا محققان MIT با الهام از این مکانیزم خیار، عضلات مصنوعی برای ماهیچه های مصنوعی رباتها، پروتز اندام ها و دیگر کاربردها در حوزه های مکانیکی و پزشکی تولید کرده اند.


در روشهای قبلی تولید عضلات مصنوعی ، سیستم های هیدورلیکی، سرو موتورها، مواد نگهدارنده و پلیمرهایی که به محرکها پاسخ می دهند، مشکل وزن زیاد یا سرعت پاسخگویی پایین به محرکها وجود داشت.


ویژگیهای عضلات مصنوعی جدید

عضلات مصنوعی جدید، وزن فوق العاده سبکی دارد و می توانند خیلی سریع عمل کند.


اساس این تکنیک قرار گرفتن دو ماده با ضریب انبساط حرارتی مختلف در کنار هم است. ( همانگونه که در ترموستاتهای حرارتی استفاده می شود)


فیبرهای جدید MIT دو پلیمر متفاوت هستند که به صورت یک رشته فیبر در کنار هم قرار گرفته اند.


دانشمندان این طرح با استفاده از دو پلیمر متفاوت الاستومر بسیار کششی و یک پلی اتیلن بسیار سخت، فیبری تولید کرده اند که چندین برابر طول اولیه اش کشیده می شود. به صورت طبیعی به شکل یک سیم پیچ مشابه پیچکهای خیار است.


در حین تحقیق اولین بار  به محض برخورد دست محققان با این فیبر، گرمای دست آنها باعث شد فیبر به شدت پیچ بخورد. آنها مشاهده کردند افزایش دما هر چند کم باعث می شود پیچش فیبر بیشتر گردد و نیروی کششی زیادی ایجاد کند. با کاهش درجه حرارت فیبر به اندازه اصلی خود بر می گشت. در آزمایشات بعدی تیم پژوهش متوجه شدند این روند افزایش پیچش می تواند بیشتر از 10000 برابر شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد