اطلاعات و خرید لوازم و ابزار برقی

اطلاعات و خرید لوازم و ابزار برقی و الکترونیکی

اطلاعات و خرید لوازم و ابزار برقی

اطلاعات و خرید لوازم و ابزار برقی و الکترونیکی

طراحی ربات روباه پرنده

مهندسان Festo رباتی را با الهام از حیوانی غیر معمول به نام روباه پرنده ساختند. روباه پرنده نوعی خفاش میوه خوار است. یکی از ویژگیهای منحصر به فرد این پرنده، پوست الاستیکی نرمی است که از استخوانهای انگشت تا مفاصل پا را در بر گرفته است. هنگام پرواز انحنا پوست توسط انگشتان تنظیم می‌شود به همین دلیل حرکت آئرودینامیکی و نرمی در هوا دارند. و هنگام پرواز می توانند آهسته اوج بگیرند.


طول بالهای این روباه پرنده ساخته شده 228 سانتی متر، طول بدنه 87 سانتی متر و وزن آن 580 گرم است. این موجود ساخته دست بشر به لطف ترکیب سیستم مجتمع  on-boardو سیستم ردیاب حرکت خارجی، قادر است در محدوده تعریف شده حرکتی نیمه مستقل داشته باشد.


مشابه روباه پرنده طبیعی، حرکت بالها به دو بخش اولیه و ثانویه تقسیم و با یک لایه الاستیکی از بالا تا پایین پوشش داده می‌شود. مشابه مدل بیونیکی این موجود، همه مفاصل می توانند به صورت مجزا کنترل شوند و بالها به صورت جدا از هم باز و بسته گردند.


لایه الاستیکی یک ویفر نازک  و فوق سبک اما بسیار محکم است. و شامل یک لایه غشاء غیر قابل نفوذ هوا و پارچه ای الاستیکی است که در 45000 نقطه به هم جوش خورده اند. با توجه به انعطاف‌پذیری، تقریبا بدون چین و شکن است حتی زمانیکه بالها به عقب کشیده می‌شوند. ساختار لانه زنبوری پوسته از ایجاد ترکهای کوچک در هنگام کشیده شدن بالها جلوگیری می‌کند. حتی اگر این پوسته آسیب جزئی ببیندBionicFlyingFox قادر به پرواز خواهد بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد