اطلاعات و خرید لوازم و ابزار برقی

اطلاعات و خرید لوازم و ابزار برقی و الکترونیکی

اطلاعات و خرید لوازم و ابزار برقی

اطلاعات و خرید لوازم و ابزار برقی و الکترونیکی

ربات حشره نما که از تابش پرتو لیزر به photovoltaic نیرو می گیرد

رباتهای کوچک پرنده می توانند در وظایف وقت گیر همچون نظارت بر رشد محصول در مزارع بزرگ و تشخیص نشت گاز به ما کمک کنند. این رباتها با بالهای نازک خود پرواز می کنند چرا که خیلی کوچک تر از آن هستند که بتوان مشابه نمونه های بزرگترشان از ملخ برای اوج گیریشان استفاده کرد. اندازه کوچک ربات حشره نما یک مزیت است. ساخت این رباتها ارزان است و می توانند به سادگی به موقعیتهای سخت غیر قابل دسترس پرواز کنند.


تامین نیروی ربات حشره نما

قرار دادن منبع تامین برق و کنترل بالها بر روی این رباتهای مینیاتوری، برای آنها سنگین است. به همین دلیل تاکنون این رباتهای حشره نما از زمین کنترل می شدند. مهندسان دانشگاه واشنگتن ربات حشره نما، RoboFly، را معرفی کردند که برای اولین بار ارتباط ربات با زمین قطع شده است و با اضافه شدن یک مغز، ربات بطور مستقل پرواز می کند. این پرواز کوتاه است اما یک جهش بزرگ برای این گونه رباتهاست. ربات در کنفرانس آتی رباتیک و اتوماسیون رونمائی می شود.


RoboFlayکمی از خلال دندان سنگین تر است و نیروی خود را از اشعه لیزر می گیرد. شبکه کوچکی انرژی لیزر را به برق تبدیل می کند تا بالها را به حرکت در آورد. مشکل مهندسین بال زدن است که فرایندی انرژی بر است و منبع نیرو و کنترلر بالها بزرگتر از آن هستند که بر روی ربات قرار گیرند. ربات قبلی حشره نما، RoboBee،  رشته ای داشت که از زمین انرژی دریافت می کرد و بالها را کنترل می نمود. اما ربات باید بتواند به صورت غیر وابسته عمل کند. Fuller  و تیمش تصمیم گرفتند از یک پرتو باریک نامرئی لیزر برای تامین نیروی ربات استفاده کنند. آنها پرتو لیزر را به یک سلولphotovoltaic  که در بالای RoboFlyقرار دارد، متمرکز کردند تا نور لیزر به برق تبدیل شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد