اطلاعات و خرید لوازم و ابزار برقی

اطلاعات و خرید لوازم و ابزار برقی و الکترونیکی

اطلاعات و خرید لوازم و ابزار برقی

اطلاعات و خرید لوازم و ابزار برقی و الکترونیکی

انجام لوله کشی و برقکاری توسط رباتها

ربات ها هر روز در مشاغل بیشتری جایگزین انسان ها می شوند، ولی براساس گفته متخصصان هوش مصنوعی سه گروه تا مدت ها از جایگزینی با ربات ها در امان خواهند بود: پرستاران، برق کارها و لوله کش ها.

«مارتین فورد» (Martin Ford) نویسنده ای که کتاب های پر فروشی از جمله «ظهور ربات ها» را به رشته تحریر درآورده اعلام کرده که به زودی انسان ها توانایی مقابله با ربات ها در زمینه شغلی را نخواهند داشت.

فورد معتقد است پرستاری نیاز به سرپرستی از انسان ها و همدلی با آنها دارد و با توجه به ناتوانی نسبی ربات ها در این زمینه، در آینده نزدیک این شغل از جانب ربات ها تهدید نخواهد شد. همچنین حرفه هایی که نیاز به خلاقیت دارند از این مسئله (در آینده نزدیک) در امان خواهند بود.

از سوی دیگر حرفه هایی هایی از جمله برق کاری و لوله کشی که به مهارت های ویژه، هماهنگی و انعطاف پذیری بدن نیاز دارند، در آینده نزدیک با ربات ها جایگزین نخواهند شد.

فورد این مسئله را پس از ادعای «تام واتسون» (Tom Watson) سیاستمدار حزب کارگر بریتانیا مطرح کرد که اعلام نموده بود ربات ها می توانند برای این کشور مفید باشند، زیرا کارهایی را انجام خواهند داد که برای انسان ها روتین و خسته کننده هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد