اطلاعات و خرید لوازم و ابزار برقی

اطلاعات و خرید لوازم و ابزار برقی و الکترونیکی

اطلاعات و خرید لوازم و ابزار برقی

اطلاعات و خرید لوازم و ابزار برقی و الکترونیکی

مطالعه زندگی آبزیان با ربات ماهی SoFi

با وجود پیشرفتهای قابل توجه تکنولوژی در سالهای اخیر، هنوز چالشهایی برای بدست آوردن مستنداتی از زندگی زیر آب وجود دارد. محققان کامپیوتر MIT این مشکل را با استفاده از رباتها حل کرده اند. اخیرا یک تیم از گروه علوم کامپیوتر و هوش مصنوعی MIT(CSAIL) یک ربات ماهی نرم معرفی کرده اند که میتواند مستقلا در اقیانوس شنا کند.

Robert Katzschmann مدیر گروه میگوید، این اولین رباتی است که میتواند بدون محدودیت در سه بُعد برای مدت زمان قابل کنترل شنا کند. او اضافه میکند، ما از اینکه میتوانیم به زندگی دریایی نزدیکتر شویم، هیجان زده شدیم.


ربات ماهی چگونه کار میکند

وسایل حرکتی موجود در زیر آب به طور سنتی با قایق ها یا قدرت پروانه های سنگین و گران کنترل میشوند. در مقابل SoFi با یک دوربین، یک موتور و یک باتری پلیمری لیتیوم که در تلفنهای هوشمند مصرف کننده یافت میشود، ساختاری خیلی ساده و سبکتر دارد. برای ساخت ربات شناگر، موتور پمپ آب در داخل دو محفظه‌ی بالن مانند در دم ماهی قرار میگیرد که مشابه یک مجموعه پیستون در موتور عمل میکند. به صورتیکه با هدایت آب به کانال دیگر توسط محرکها دُم در جهت دیگر خم میشود و میچرخد.

این حرکت تناوبی یک حرکت جانبی ایجاد میکند که مشابه حرکت ماهی واقعی است. با تغییر الگوهای جریان ربات سیستم هیدرولیکی قادر خواهد بود حرکتهای مختلفی به دُم ربات بدهد که این تحرکات موجب تغییر سرعت شنا کردن میشود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد